Vrijwilligersnieuws

Maandelijks ontvangen de vrijwilligers een nieuwsbrief , genaamd “Keek”.

Laatste nieuws, ontwikkelingen en berichten van de vrijwilligers zelf.

WELKOM: Weer inzet van vrijwilligers

11-06-2020

Vanaf 1 juni 2020 vindt er ook in ons hospice een versoepeling plaats.

Na bijna 3 maanden corona-crisis, waarbij we geen inzet van vrijwilligers hadden, kon er weer worden ingeroosterd.

Nog wel heel bescheiden met totaal 2 vrijwilligers per dag zijn  we toch heel blij met de aanwezigheid. We hebben dat erg gemist!

De verwachting is dat in juli er een uitbreiding komt en natuurlijk met respect voor diegenen die het nog te riskant vinden.

We hebben een protocol met afspraken en richtlijnen voor een ieder die het hospice betreedt.

Kerstborrel

27-11-2019

Graag nodigen wij je uit voor onze Kerstborrel op woensdagavond 11 december 2019.

Locatie:                Partycentrum ’t Prikkewater

Koningin Wilhelminahaven ZZ3 Vlaardingen

Tijd:                      19.00 – 22.00 uur

Aanvang:            19.00 – 19.30 uur

Het wordt een X-Party met een muzikale verrassing!

We zouden het heel leuk vinden als je komt! Geef je op via: coordinator@hospicedemargriet.nl

(onder vermelding van aanmelding kerstborrel)

Aanmelden voor 1 december as.

Complementaire zorg nieuwe cursus

26-11-2019

30 Oktober 2019 heb ik, samen met 9 collega’s, een workshop mogen volgen waarin zowel aan de handen als het hoofd aandacht werd gegeven.De toelichting over een juiste toepassing van massage en hoe hiermee om te gaan waar het kwetsbare mensen betreft is

handmassage

van groot belang.De docente Arielle van Son , met een eigen praktijk, deed eerst alle handelingen voor met daarbij een duidelijke uitleg.In de hand-out, die we meekregen, wordt alles heel helder uitgelegd met illustraties ernaast.Het oefenen met en ‘op’ elkaar was leuk maar vooral zeer ontspannen om te doen.

Ik ben ervan overtuigd dat de bewoners de massages als prettig en ontspannend ervaren

2 Jaar

06-05-2015

Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat wij de eerste bewoner mochten verwelkomen in De Margriet en sindsdien hebben al vele bewoners en bezoekers hun weg gevonden naar dit mooie gebouw aan de Vlaardingse Vaart. Dat De Margriet voorziet in een behoefte is inmiddels wel bewezen. De vele dankbetuigingen en positieve stukjes in het gastenboek spreken voor zich. Eén van onze vrijwilligers zorgde voor een leuke en lekkere verrassing.

Calamiteiten en ontruimingsplan

06-04-2015

Om de veiligheid van alle aanwezigen in het pand zoveel mogelijk te kunnen garanderen is het noodzakelijk dat alle medewerkers weten hoe te handelen bij calamiteiten. De heer Jaap van Santen van de brandweer, heeft onlangs een paar avonden instructie gegeven wat er gedaan moet worden in geval van brand. Aan de hand van een diavoorstelling vertelde hij o.a. wat de medewerkers zelf kunnen doen en hoe het alarm afgezet moet worden. Het is in ieder geval het allerbelangrijkste om kalm te blijven. De Margriet beschikt over een moderne brandmeldinstallatie, die direct verbonden is met de brandweercentrale. Mocht er iets aan de hand zijn, dan is de brandweer snel ter plaatse en neemt het heft in handen. Inmiddels zijn er 3 instructieavonden achter de rug, voor degenen die hierbij niet aanwezig konden zijn, wordt er nog een datum vastgesteld.

Website gemaakt door Stam Codes